610 015 517 corralneri@gmail.com

Projectes en Centres Penitenciaris

Projecte Mòdul de dones del Centre Penitenciari Mas d’Enric. Octubre 2019 – Març 2020

Objectius del  programa:

• Oferir un espai a les internes on poder obrir el cor i re descobrir-se
  • Entrenar-les per a enfrontar-se al món i aprendre a estar presents
  • Produir-lis sensacions d’alegria
  • Descobrir la seva pròpia manera de ser i de fer
  • Prendre consciència de si els actes propis són coherents amb el que desitgen fer i ser
  • Treballar la confiança i la seguretat en si mateixes
  • Aprendre a gestionar situacions on la por les invaeix
  • Ser conscients de com reaccionen a una amenaça (lluito? m’escapo? Em bloquejo?) i treballar la gestió de l’amenaça
  • Prendre consciència de com es comuniquen (agressivitat, passivitat, assertivitat)
  • Fer el sistema nerviós més flexible

En resum… mirar i mirar-se, escoltar i escoltar-se, respectar i respectar-se, per poder relacionar-se i establir vincles equilibrats en qualsevol context de la seva vida.

Com treballarem aquests objectius?

Activitats i dinàmiques a la natura i en ocasions acompanyades de cavalls.

Els cavalls són animals herbívors, presa, que reaccionen sempre en funció de que o qui tenen al davant. El cavall és un animal que viu en hiperalerta (com moltes de les internes), per tant han d’assegurar-se de que qui tenen al costat sigui segur, coherent, i sapigui gestionar.

El sistema nerviós del cavall i el de l’humà han de connectar per poder avançar.

Aquest mètode no jutja, simplement el que fa és observar a la persona i una mateixa prendrà consciència de la seva realitat i treu la part més vulnerable de cada persona.

Quan una persona ha patit molt, ha perdut la connexió amb si mateixa i com a tal, amb l’entorn.

Si anem sanant el trauma, la persona pot estar més present i relacionar-se millor.

Els cavalls i la natura ens explicaran amb altres paraules la realitat de cadascú.

En definitiva, crearem un espai segur on poder ser, estar i sentir per a que ELLES puguin recuperar (almenys una mica) la seva llibertat, la llibertat de poder decidir i trobar la seva força.

Projecte a càrrec de: Gemma Cos, enginyera agrícola, directora de la Granja Escola Corral de Neri, zooterapeuta, experta en coaching assistit amb cavalls, risoterapeuta, experta en educació emocional i equinoterapeuta social.